Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021

Νίκη Κεραμέως: Με… μόρια αντί χρημάτων θα πληρώνονται δάσκαλοι και καθηγητές για τις υπερωρίες!

Το αφήγημα της ανέλιξης των εκπαιδευτικών μέσω της αξιολόγησης επιχειρεί να επαναφέρει εντέχνως μετά από δύο αποτυχημένες προσπάθειες το Υπουργείο Παιδείας, με την Νίκη Κεραμέως να διερωτάται «πώς γίνεται ένας εκπαιδευτικός να μην θέλει να γίνει καλύτερος», ενώ με πρωτοφανή διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπεται η αποπληρωμή υπερωριών των εκπαιδευτικών με θετικές αξιολογήσεις και μόρια. Την ίδια ώρα, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος με ανακοίνωση – καταπέλτη αναδεικνύει τις μεθοδεύσεις Κεραμέως με την απουσία οποιασδήποτε εμπλοκής της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην αξιολόγηση, κατά παραγγελία των σχολαρχών.

Ως «εξυπηρέτηση» των εκπαιδευτικών, που «η μόνη τους ανησυχία» ήταν να μην αξιολογούνται μόνο από ένα πρόσωπο φαίνεται πως εκλαμβάνει η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, το καθεστώς των πολλαπλών αξιολογήσεων που έρχεται να εισάγει, μεταξύ άλλων, το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. «Δεν υπάρχει τιμωρητικός χαρακτήρας στην αξιολόγηση, έχει ως βασικό στόχο την επιβράβευση» υποστήριξε μιλώντας στο ΣΚΑΪ η Ν. Κεραμέως και δήλωσε ότι κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον σύμβουλο εκπαίδευσης και τον σύμβουλο ειδικότητας, καθώς το υπουργείο «άκουσε» τις επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών για αξιολόγησή τους μόνο από ένα πρόσωπο.

«Η αξιολόγηση έχει δύο στόχους. Ο πρώτος στόχος είναι η επιβράβευση, δηλαδή αυτοί οι οποίοι αποδίδουν πολύ καλά να παίρνουν επιπλέον μόρια για να γίνουν διευθυντές σχολείων, διευθυντές εκπαίδευσης και ούτω καθεξής. Άρα πρώτος στόχος η επιβράβευση» ισχυρίστηκε η υπουργός συντηρώντας το αφήγημα περί ανέλιξης των εκπαιδευτικών μέσω της απόκτησης μορίων, στη βάση του οποίου φαίνεται πως έχει διαμορφωθεί και το άρθρο 84 του νέου νομοσχεδίου, που προβλέπει την πληρωμή των υπερωριών των εκπαιδευτικών με μόρια.

Ειδικότερα, στο συγκεκριμένο άρθρο, που προβλέπει την συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος, με απόφαση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας των δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων, εμπεριέχεται η πρωτοφανής πρόβλεψη για πληρωμή των υπερωριών με θετικές αξιολογήσεις. καθώς διευκρινίζεται πως «ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης».

«Δεύτερος στόχος ο μηχανισμός βελτίωσης» συνέχισε η Ν. Κεραμέως και επικαλέστηκε τη διεθνή εμπειρία, που αποκαλύπτει ότι «ο μηχανισμός αξιολόγησης είναι ένας ανατροφοδοτικός μηχανισμός για τον εκπαιδευτικό», ενώ ισχυρίστηκε ότι έχει προβλεφθεί επιτροπή ενστάσεων.

«Δεν βλέπω αντιδράσεις, δεν έχω δει ανακοίνωση από κάποια ομοσπονδία επέμεινε στη συνέχεια η Ν. Κεραμέως» ερωτηθείσα σχετικά με τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στο νέο νομοσχέδιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από την Κυριακή (4/7) η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας κάνει λόγο για «αναστήλωση του κομματικού κράτους και του επιθεωρητισμού, επιβολή όρων αγοράς και διόγκωσης των ανισοτήτων στην Παιδεία».

Όπως επισημαίνει η ΟΙΕΛΕ, «οι διατάξεις του νέου σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας επιβεβαιώνουν για μια ακόμη φορά ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα σχέδιο να βελτιώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης και νομοθετεί όχι για το δημόσιο συμφέρον αλλά για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της κοινωνικής ελίτ, να παγιωθούν και να διογκωθούν οι ανισότητες και να αποκομίσουν οφέλη φίλα προσκείμενοι επιχειρηματίες. Ταυτόχρονα με την εμπορευματοποίηση της Παιδείας, στήνει ένα βαθύ κομματικό κράτος (και) στην εκπαίδευση». Η Ομοσπονδία επισημαίνει μάλιστα την παντελή απουσία αναφοράς στην εφαρμογή της αξιολόγησης στην ιδιωτική εκπαίδευση «προφανώς κατ’ εντολή των σχολαρχών, κατά παράβαση ακόμη και του νόμου Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση! Είναι επίσης ασαφής η διάταξη για την επιλογή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως στελεχών εκπαίδευσης».

«Εν ολίγοις: η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας «πουλάνε» εκσυγχρονισμό στην Παιδεία τη στιγμή που επί της ουσίας φέρνουν στο χώρο της εκπαίδευσης όρους ασύδοτης αγοράς με στόχο τη διόγκωση των ανισοτήτων, έναν αραχνιασμένο συντηρητισμό και έναν ακραίο κομματισμό που δεν συνάδει με το σχολείο του 21ου αιώνα το οποίο απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό, επιστημοσύνη, κοινωνικό διάλογο, διαφύλαξη της κοινωνικής συνοχής» ααναφέρει η Ομοσπονδία.

«Αν πραγματικά πίστευαν στην αξιολόγηση, τότε δεν θα φοβούνταν να εντάξουν (όπως επιβάλλει και ο νόμος Κεραμέως αλλά κυρίως ο Ν. 1566/85 που αναφέρει πως τα ιδιωτικά σχολεία υπάγονται στο γενικό καθεστώς οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης) και τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στις διατάξεις του νομοσχεδίου. Κυρίως, όμως, θα αποδέχονταν την πρόταση της Πρωτοβουλίας για την Παιδεία 44 Εργατικών Κέντρων και της ΟΙΕΛΕ. Να δώσουν εξετάσεις οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων υπό δημόσιο έλεγχο, ώστε πράγματι όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης, να έχουν κατά το δυνατόν ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση, στην εργασία και στη ζωή» καταλήγει η ΟΙΕΛΕ, επισημαίνοντας ότι «μην έχοντας τη δύναμη να αντισταθεί στις εντολές των σχολαρχών, η κ. Κεραμέως ακυρώνει ακόμη και τον ίδιο της το νόμο. Δείγμα των καιρών για το Υπουργείο Παιδείας, απειλή για τη λειτουργία της δημοκρατίας…»

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ : https://www.olympia.gr/1446830/politiki/niki-kerameos-oi-ekpaideytikoi-anti-chrimaton-tha-pairnoyn-moria-gia-tis-yperories-vinteo/
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...