Βόρειο κομμάτι Ε65, επεκτάσεις Αττικής Οδού προς λεωφόρο Βουλιαγμένης και Ραφήνα, επέκταση λεωφόρου Κύμης, τμήμα Κίσσαμος - Χανιά - Χερσόνησος του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης. Αυτά είναι ορισμένα από τα πιο εμβληματικά έργα που θα υποβάλει η ομάδα εργασίας του υπουργείου Υποδομών για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Για τη διαμόρφωση της τελικής λίστας που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν σήμερα δημιουργηθεί πέντε θεματικές ομάδες εργασίας, υπό την προεδρία της κυβέρνησης. Σε καθεμία από αυτές συμμετέχουν εκπρόσωποι υπουργείων, των περιφερειών, των δήμων, του ΤΑΙΠΕΔ, του υπερταμείου κ.λπ. Οι δύο βασικοί όροι που έχουν μέχρι στιγμής τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι οι εξής:
Η τελική λίστα της χώρας θα πρέπει να καταρτιστεί έως τις 15 Οκτωβρίου και ήδη οι πέντε ομάδες έχουν υποβάλει ένα πρώτο κείμενο με τις προτάσεις τους. Για τον τομέα των υποδομών, η λίστα διαμορφώθηκε έπειτα από σειρά τηλεδιασκέψεων με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή και, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», περιλαμβάνει τα ακόλουθα έργα:
Για τη διαμόρφωση της τελικής λίστας που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν σήμερα δημιουργηθεί πέντε θεματικές ομάδες εργασίας, υπό την προεδρία της κυβέρνησης. Σε καθεμία από αυτές συμμετέχουν εκπρόσωποι υπουργείων, των περιφερειών, των δήμων, του ΤΑΙΠΕΔ, του υπερταμείου κ.λπ. Οι δύο βασικοί όροι που έχουν μέχρι στιγμής τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι οι εξής:
- Να μπορεί να συμβασιοποιηθεί το 70% των έργων έως το τέλος του 2022 και το υπόλοιπο μέσα στο 2023.
- Τα έργα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2026.
Η τελική λίστα της χώρας θα πρέπει να καταρτιστεί έως τις 15 Οκτωβρίου και ήδη οι πέντε ομάδες έχουν υποβάλει ένα πρώτο κείμενο με τις προτάσεις τους. Για τον τομέα των υποδομών, η λίστα διαμορφώθηκε έπειτα από σειρά τηλεδιασκέψεων με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή και, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», περιλαμβάνει τα ακόλουθα έργα:
- Βόρειο τμήμα Ε65 (Τρίκαλα - Εγνατία), προϋπολογισμού 443 εκατ. ευρώ. Το έργο είχε υποβληθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ, όμως υπήρξαν αντιρρήσεις από τη γενική διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής για το μέγεθός του, που δεν θεωρείται αντίστοιχο της κυκλοφορίας του.
- Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, που περιλαμβάνει και οδική αρτηρία από Σχιστό έως την πόλη της Σαλαμίνας. Το έργο βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
- Επέκταση (εν μέρει υπογείως) της λεωφόρου Κύμης έως την εθνική οδό, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 434 εκατ. Το έργο «σέρνεται» για πολλά χρόνια, έχει σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωμένες απαλλοτριώσεις.
- Επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 372 εκατ. Το έργο θεωρείται αρκετά ώριμο μελετητικά, τουλάχιστον περισσότερο ώριμο από τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
- Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς λεωφόρο Βουλιαγμένης. Το έργο δεν θεωρείται ώριμο μελετητικά, κάτι που όμως μπορεί να λυθεί μέσω της ανάθεσής του με μελετοκατασκευή.
- Τμήμα Κίσσαμος - Χανιά - Χερσόνησος του ΒΟΑΚ.
- Οι τρεις οδικές παρακάμψεις της Εύβοιας: παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών (23 χλμ.), παράκαμψη Βασιλικών και παράκαμψη Αμαρύνθου. Οι δύο πρώτες είναι αρκετά ώριμες μελετητικά.
- Οδικό τμήμα Ιωαννίνων - Κακαβιάς. Πρόκειται ουσιαστικά για τη συνέχιση της Ιονίας Οδού μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, ένα έργο που επίσης αντιμετώπιζε δυσκολίες ένταξης στο ΕΣΠΑ λόγω του μεγέθους του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου