Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Σφοδρές αντιδράσεις στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για τη μονοπωλιακή ανάθεση των 34 εκ. στην Marketing Greece και η παραίτηση 4 μελών του ΔΣ του ΕΟΤ

Τριγμούς στον ΕΟΤ και στο υπουργείο Τουρισμού προκαλούν οι παραιτήσεις τεσσάρων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού τα οποία είχαν διοριστεί από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Αφορμή στάθηκε η απευθείας ανάθεση της τουριστικής καμπάνιας της χώρας, ύψους 32 εκατ ευρώ στην εταιρεία Marketing Greece η οποία αποφασίστηκε εν μέσω πανδημίας και προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Σχολιάζοντας την απευθείας ανάθεση ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει:
«Την ώρα που έχει αφήσει τον τουρισμό αβοήθητο η κυβέρνηση σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες
Την ώρα που οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι βλέποντας την κυβέρνηση να τους έχει εγκαταλείψει στο έλεος της πανδημίας, ο υπουργός Τουρισμού, Χ. Θεοχάρης, σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες παρακάμπτοντας τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή τον ΕΟΤ.
Οι μεθοδεύσεις αυτές, οι οποίες συντονίζονται από τον στενό συνεργάτη του κ. Μητσοτάκη, Στιβ Βρανάκη, φανερώνουν ότι η μόνη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το πώς θα μοιράσει δημόσιο χρήμα στους φίλους της, εν προκειμένω την εταιρεία Marketing Greece.
Ήδη, σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα, τέσσερα μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ προτίθενται να παραιτηθούν αντιδρώντας σε αυτές τις απαράδεκτες ενέργειες της κυβέρνησης.
Είναι προφανές πως οι άνθρωποι του τουρισμού δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από τη φιέστα που ετοιμάζει αύριο ο κ. Μητσοτάκης»

Η ερώτηση στη Βουλή
Υπενθυμίζεται ότι η απευθείας ανάθεση της διαφημιστικής καμπάνιας στην Marketing Greece είχε φτάσει και στη Βουλή έπειτα από ερώτηση 41 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Στην ερώτηση γινόταν λόγος «για καταστρατήγηση των όρων διαφάνειας, της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης με όρους υγιούς ανταγωνισμού των επιχειρήσεων με την απευθείας ανάθεση στην Marketing Greece του συνόλου της τουριστικής προβολής της χώρας μας ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης και κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων». Επίσης οι βουλευτές ζητούσαν από τον αρμόδιο υπουργό να εξηγήσει «ποια ανάγκη εξυπηρετείται με τον προσδιορισμό της Marketing Greece, ως δυνητικού αποκλειστικού αντισυμβαλλομένου, χωρίς τους περιορισμούς του Ν. 4412/2016, για συμβάσεις που αφορούν στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και μάλιστα, ανεξαρτήτως ύψους ποσού οικονομικού ανταλλάγματος, τη στιγμή, μάλιστα, που υφίσταται διαφανής και γρήγορη διαδικασία με έλεγχο από την ΕΑΔΗΣΥ για απρόβλεπτα, εξωγενή γεγονότα;»

Όπως επίσης «με ποια κριτήρια εξαιρέθηκε η Marketing Greece από το νόμο 4412/2016 περί δημοσίων συβάσεων ενώ όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διαφήμισης και προβολής συνεχίζουν να υπόκεινται στους περιορισμούς του εν λόγω νόμου; Γιατί προσπερνάτε την ήδη δομημένη διαδικασία της ενσωματωμένης Οδηγίας όπως αποτυπώνεται στο άρθρο 32 του Ν.4412/2016 και παρακάμπτετε κάθε διαφανή διαδικασία αποκλειστικά για την Marketing Greece;»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...