Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

ΒΟΑΚ: Πώς η ΝΔ ακυρώνει τους διαγωνισμούς και στήνει σκηνικό διαπλοκής και επιβολής διοδίων!

Σκηνικό νέων διαγωνισμών για να ανοίξουν οι πόρτες σε δικούς του ανθρώπους, αλλά και σε επιβολή διοδίων, στήνει γύρω και από τον ΒΟΑΚ η κυβέρνηση της ΝΔ! Είναι χαρακτηριστικό ότι σε νέα του συνέντευξη σήμερα στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο πρώτος που άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να ακυρωθούν οι διαγωνισμοί, φάσκει και αντιφάσκει, απλώς προσπαθώντας να απαξιώσει ό,τι έγινε, για να ξεκινήσει κάτι άλλο, με προφανείς στόχους (τις καθυστερήσεις και την απώλεια επιπλέον χρημάτων).


Είπε λοιπόν ο κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής
στη συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:
«Πάμε στον ΒΟΑΚ τώρα. Με την ανάληψη των καθηκόντων μου ένα από τα πρώτα θέματα που ζήτησα να πληροφορηθώ ήταν η πορεία εξέλιξης αυτού του περιβόητου διαγωνισμού. Και ξέρετε τι βρήκα; Ένα σκίτσο και μια ιδέα. Και κάποιες εταιρείες που δήλωσαν την πρόθεσή τους να κατασκευάσουν την ιδέα με το σκίτσο. Καμία μελέτη δημοπράτησης, καμία μελέτη οδοποιίας, καμία αδειοδότηση. Εμείς εξετάζουμε συνολικά την οριστική λύση για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ. Όχι τρεις διαφορετικούς διαγωνισμούς, με τρεις διαφορετικές μεθόδους, για τον ίδιο οδικό άξονα, όπως ήθελε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτά είναι πρωτοφανή πράγματα. Και για να ξέρει ο κόσμος, με την προσέγγιση ΣΥΡΙΖΑ θα είχαμε ένα έργο που να στηρίζεται ουσιαστικά σε επιδότηση Δημοσίου μέσω σκιωδών διοδίων (στο τμήμα Χανιά Ηράκλειο) ή αμοιβών διαθεσιμότητας (για το τμήμα Ηράκλειο- Νεάπολη). Το ύψος τους αγγίζει το ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος και για διάρκεια 30 ετών. Σήμερα, εξετάζουμε διάφορες εναλλακτικές ώστε να περιορισθεί η επιβάρυνση του Δημοσίου κατά τη φάση λειτουργίας του έργου».

Ενώ από τη μια λέει ότι βρήκε στο υπουργείο μόνο «ένα σκίτσο και μια ιδέα. Και κάποιες εταιρείες που δήλωσαν την πρόθεσή τους να κατασκευάσουν την ιδέα με το σκίτσο», στη συνέχεια κάνει λόγο για τρεις διαγωνισμούς που είναι σε εξέλιξη! Αλλά δεν του αρέσει το σύστημα αυτό και θέλει να το αλλάξει! 
Δεν του αρέσει κι επειδή για το έργο θα επιβαρυνθεί το δημόσιο και ψάχνει τρόπους να μη γίνει αυτό και να επιβαρύνεται λιγότερο! 
Διόδια, δηλαδή!
Είναι φανερό από την πρώτη στιγμή ότι η ΝΔ, τόσο δια του υπουργού Υποδομών, όσο και του ίδιου του πρωθυπουργού, απαξιώνει τις διαδικασίες των διαγωνισμών για να τις αλλάξει και να «χωρέσουν» άνθρωποι που θέλουν τη μεγάλη μπουκιά! Γι αυτό – παράδειγμα- ακυρώνονται τρεις διαγωνισμοί που θα αναδείκνυαν ισάριθμους εργολάβους, για να γίνει το έργο ένα και μεγάλο, να το πάρει ένας και μεγάλος, με ανάλογες καθυστερήσεις και κόστη!
Κι ενώ όταν οι διαγωνισμοί ξεκινούσαν από τον ΣΥΡΙΖΑ όλα ήταν στο φως, είναι ξεκάθαρο (και από την υπόθεση του μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και από άλλες παρεμβάσεις του δίμηνου της ΝΔ) ότι η διαφάνεια πάει περίπατο για να εξυπηρετηθούν άλλοι σκοποί και στόχοι, σε «ανταμοιβή» των εθνικών εργολάβων…
Εδώ υπάρχει ένα ακόμα σημείο: αν, όπως ισχυρίζεται με μια από τις αντικρουόμενες απόψεις του ο κ. Καραμανλής, δεν υπάρχουν μελέτες για τον ΒΟΑΚ, τότε σημαίνει ότι έλεγε την αλήθεια ο προηγούμενος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης ότι επί 40 χρόνια δεν είχαν μελέτες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ! 
Ενώ δηλαδή ο κ. Καραμανλής προσπαθεί να κατηγορήσει τον ΣΥΡΙΖΑ με μια τέτοια αναφορά, στην ουσία ομολογεί ότι οι ίδιοι (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) ουδέποτε ενδιαφέρθηκαν για τον ΒΟΑΚ, άρα γι αυτό δεν υπάρχουν μελέτες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...